#OameniDinAvia – Alexandru Meremzoi, pură pasiune pe două roți

Proaspăt intrat în familia Avia Motors, Alexandru Meremzoi este un mecanic iscusit care inspiră și expiră pasiune pentru motoare, pentru viteză, pentru adrenalină. Două roți și-un circuit și lumea-i a lui. L-am luat la întrebări ca să împărtășim și cu voi oamenii frumoși din Avia, care ne fac zi de zi mai mândri de echipa noastră.

Debutant cu locul I

Se spune că pasiunea se cultivă din copilărie, iar cazul lui Alex nu face excepție: „Când eram mic, aveam un vecin care mergea pe motor. Avea o Honda frumoasă și-l admiram de pe atunci. Ulterior, peste ani, am ajuns să lucrez cu el la Honda”. Acolo a intrat în lumea moto și a materializat visele din copilărie.

„Primul motor l-am avut în 2007, timp de 5 ani am mers pe stradă, pentru că pe atunci nu existau circuite pentru antrenament. După ce s-a deschis Motorpark (n.r.: primul circuit de viteză din România), nu mi s-a mai părut interesant să merg pe stradă”. 

Și de-aici devine și mai interesant: Alexandru a debutat oficial (a început să „alerge la curse”, cum spune el) în anul 2015. Direct cu locul I  la una din etapele Dunlop Romanian Superbike 2015: 

 

A avansat, un an mai târziu, de la o motocicletă Honda CBR900rr 2001, la clasa 600cc, cu Honda CBR600rr 2007, cu care a ocupat:

  • locul 3 în clasamentul românilor la BMU European Championship în 2017
  • locul 8, 7, respectiv 7 în cele trei etape ale Motorc-Romanian Motorcycling Competition
  • locul 8/23 la Motorc-Romanian Motorcycling etapa 1 cu o plecare de pe poziția 15 în 2018
  • locul 5 la Motorc-Romanian Motorcycling, etapa a 2-a, cu un personal best 1:49,9

Se pare că noua clasă a fost de bun augur, la fel ca și noua motocicletă, pe care a achiziționat-o complet avariată și a refăcut-o cu mâinile și iscusința lui, pregătind-o pentru aceste rezultate frumoase.

Viteza – deși e costisitoare, ne place

Piloților de motociclete le place viteza. Nu, nu este o prejudecată, e doar adevărul. Alexandru Meremzoi tranșează direct subiectul: „Toți care aleg motorul o fac, în mare parte, ca să se bucure de viteză. Să meargă tare! Așa că recomand circuitul, acolo mediul este controlat și riscul de accidentare considerabil mai mic.” 

Așadar, locul pilotajului sportiv este strict pe circuit. Pe stradă, atât pentru propria siguranță cât și pentru cea a celorlalți participanți la trafic, păstrăm limitele și regulile de conduită prevăzute de lege. 🙂

Și totuși, viteza nu-i cea mai ieftină pasiune, ca aviz pentru amatori: „Consum un set de cauciucuri pe weekend. Și asta pentru că… fac economie! Dacă m-aș antrena la nivelul optim, costurile s-ar ridica mult mai mult. La toate astea se adaugă transportul până la circuit, remorca, combustibilul…”.

„E o pasiune costisitoare. Ca să particip la toate etapele am muncit enorm, am strâns bani, am acordat asistență tehnică în schimbul unei perechi de cauciucuri… dar merită efortul când faci ce-ți place”.

E o activitate care satisface pofta de adrenalină, dar poate și să secătuiască finanțele. Toți sportivii au nevoie de sponsorizări și fac eforturi în demersul lor de a cuceri podiumurile, iar motocicliștii nu fac excepție: „Particip peste tot pe unde pot și-mi permit. Cu alte cuvinte, particip atât cât mă ține buzunarul”.

V-ați întrebat vreodată de ce ar fi capabili oamenii care fac atât de multe din nimic, dacă ar avea mai mult…? 🙂 

 

Data articol: 23 August, 2018
Inapoi

COMMENTS

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *