Inscrieti-va si veti fi contactat in curand de un Consilier de Vanzari Avia Motors pentru confirmarea cererii dvs. si pentru a vi se comunica programarea pentru drive test.
Sunt de acord ca Avia Motors să prelucreze și să utilizeze datele cu caracter personal oferite, conform legislației în vigoare. Detalii aici.
Detailing Auto
Detailing-ul auto este cel mai nou serviciu lansat la Avia Motors. Serviciul a fost conceput din dorinta de a pastra in timp valoare autoturismelor clientilor nostri.
Orice autoturism nou achizitionat este supus in prealabil procesului de ceruire pentru a-i oferi o protectie suplimentara in timpul transportului si depozitarii. La livrarea autoturismului, aceasta ceara se indeparteaza, iar din acest moment, caroseria este supusa agresiunii factorilor externi (praf, raze UV, diferiti agenti chimici folositi pentru deszapezirea drumurilor publice etc.). In acelasi timp si spalarile obisnuite afecteaza in timp stratul de lac si incep sa apara zgarieturi pe suprafata vopsita iar lacul se deterioreaza.
Dupa 5-6 luni veti observa ca sunt prezente o serie de zgarieturi tip panze de paianjen, acele cercuri care sunt vizibile doar cand sunt expuse unei surse de lumina.
Intr-un timp mai indelungat, de 2-3 ani, sau in functie de un numarul de kilometri si conditiile de drum, lacul se deterioreza si se matuieste, pierzandu-si astfel stralucirea si luciul initial. In aceasta situatie lacul trebuie refacut printr-un proces de polish, cu o pasta abraziva care indeparteaza suprafata afectata a lacului, si aici vorbim de cativa microni.
Vopseaua nu va fi afectata, deoarece lucrarea este efectuata la nivelul stratului de protectie a vopselei adica lacul.
Pasta abraziva care se foloseste este aleasa in functie de starea suprafetei, pornind de la una mai abraziva, pana la cea mai fina si terminand cu o ceara, care poate fi aplicata manual sau mecanic. Acest proces este recomandat a fi efectuat de maxim doua ori, pentru a nu indeparta sau exfolia lacul. Dupa procesul de polish, se incepe ceruirea cu o ceara profesionala care se aplica doar pe suprafetele lacuite, aceasta formand o pelicula deasupra lacului, conferind o protectie indelungata autoturismului.
Toate aceste neplaceri le puteti evita prin ceruirea regulata a autoturismului, cu soliutie de protectie formata dintr-un sealant si ceara solida, inca din momentul in care ati achizitionat-o.
De ce trebuie sa apelezi la detailing pentru a-ti cosmetiza interiorul autoturismului?
Pentru un rezultat profesional, inainte de a incepe orice etapa, materialul textil trebuie sa fie spalat si aspirat cu un aspirator cu putere mare de extractie pentru a nu lasa murdaria in interiorul tesaturii, un aspect important al actiunii pentru care aspiratoarele casnice nu sunt apte.
Solutiile de curatare trebuie sa fie special concepute pentru aceasta activitate si nu cele din comert pe care le gasesti in fiecare magazin.
Pentru petele mai greu de scos nu vom folosi o perie tare pentru ca riscam sa afecteze materialul. Vom folosi o perie moale impreuna cu un echipament ce genereaza abur pentru a nu necesita o frecare indelungata asupra unui singur loc.
Pentru revitalizarea plasticului din interior trebuie folosita o solutie speciala care protejeaza un timp mai indelungat materialul.
O notiune noua pe piata din Romania, este serviciul de cosmetizare si tratament profesional, aplicat atat autoturismelor noi cat si celor rulate. Un lucru important de mentionat este ca detailingul auto este diferit de ceea ce se practica in spalatoriile auto.
Inseamna tratamentul profesionist aplicat atat interiorului cat si exteriorului unui autoturism, cu scopul de a imbunatati rezistenta materialelor tratate si are ca rezultat prelungirea duratei de viata si valoarea autoturismului.
Procesul incepe cu protejarea componentelor electrice expuse, urmand prespalarea compartimentului motor, degresarea manuala a acestuia (cu ajutorul periilor si pensulelor speciale) prin care se urmareste indepartarea murdariei si clatirea cu apa.
Ultimele etape constau in uscarea si aplicarea dressing-ului special (cu rol antistatic) pentru revitalizarea componentelor din plastic si lustruirea acestora.
Este un proces complex de curatare si revitalizare a autoturismului. Ca si la detailingul exterior, cel interior cuprinde mai multe etape ce au ca rezultat final schimbarea radicala a aspectului si igienizarea habitaclului.
Acest proces incepe cu aspirarea autovehicului, urmarindu-se extragerea impuritatilor si a prafului din mocheta si tapiterie, cu ajutorul aspiratoarelor de inalta performanta. Tot in aceasta etapa, va fi folosit aerul cu inalta presiune in locurile greu accesibile (gurile de ventilatie, cusaturile, imbinarile) si indepartarea murdariei si a petelor existente la nivelul materialelor textile.
Odata incheiata aspirarea, se procedeaza la aplicarea unor solutii profesionale de curatare pe toate suprafetele textile (mocheta aflata in interior cat si in portbagaj, scaune, banchete, plafon, fete de usi). Acest prodcedeu se realizaza manual, pentru a se evita degradarea tapiteriei si pentru a controla cat mai bine rezultatul final.
Pentru aceasta operatie se foloseste un aspirator profesional, cu putere mare de aspirare. Apa este pulverizata pe suprafatetele ce urmeaza a fi curatate iar apoi aspirata impreuna cu spuma rezultata. In cazul in care interiorul nu este foarte murdar, se poate folosi doar un aspirator cu injectie-extractie, cu un sampon special cu spumare redusa.
Limpezirea este importanta deoarece, fara ea, resturile de sampon uscat se transforma ulterior intr-un adevarat “magnet” pentru murdarie.
Tapiteria se trateaza, dupa uscare, cu un protector textil special. Acesti protectori formeaza o pelicula subtire la suprafata materialului, pastrand proprietatile acestuia si lasand in acelasi timp materialul sa respire.
Pelicula confera un anumit grad de impermeabilitate materialului, protejandu-l si conferindu-i o rezistenta deosebita la murdarire.
Suprafetele de vinil si alte materiale sintetice din interiorul automobilului, dupa curatare, se protejeaza si revitalizeaza cu un dressing special conceput pentru acest tip de materiale.
Pentru a-si pastra aspectul si calitatile, finisajele din piele necesita o ingrijire deosebita care are rolul de a preveni deshidratarea.
Pielea deshidratata isi pierde elasticitatea, se intareste si devine casanta. Rezultatul: degradarea prematura si aparitia unor “fisuri” pe suprafetele din piele ce confera un aspect de uzat si vechi.
1. Curatarea manuala cu solutii avand un pH echilibrat, prin folosirea acestora evitandu-se atacarea si distrugera materialului. 2. Folosirea unui balsam special proiectat, care intra rapid in piele si ii reda elasticitatea.
Procesul de detailing exterior cuprinde mai multe etape:
Prima etapa cuprinde spalarea si decontaminarea suprafetelor vopsite folosindu-se argile speciale non-abrazive – ClayBar, care indeparteaza impuritatile (bitumul, rasini de la copaci) de pe stratul protector al vopselei si anume lacul, fara a afecta insa suprafata.
Urmatoare etapa este polisharea care se realizeaza in 1-5 pasi, in functie de starea suprafetei vopsite. Prin polishare se urmareste indepartarea zgarieturilor fine ce duc la pierderea luciului si care creeaza efectul de “panza de paianjen”.
In functie de conditia lacului, se folosesc paste abrazive cu granulatii diferite, astfel incat suprafata livrata la final sa fie perfect rectificata, cu un finisaj de showroom.
Ultima operatie de detailing exterior o constituie aplicarea manuala pe suprafata lacuita a unei protectii formata din sealant (o soutie pe baza de polimeri cu rolul de etansare a porilor) si ceara solida.
Aceasta bariera invizibila formata din straturile de sealant si ceara va proteja vopseaua si lacul autoturismului, absorbind razele ultraviolete si retinand microparticulele si umezeala din atmosfera, prevenind astfel intrarea lor in porii si imprefectiunile finisajului. Acelasi strat preia o mare parte din agresiunile factorilor externi (praf, rasini, sare) si are si rolul de protectie impotriva zgarieturilor fine si matuirii. Durata de viata a stratului de protectie astfel aplicat, poate ajunge pana la 6 luni, in functie de conditiile climatice si de factorii externi ce actioneaza asupra sa.
Cauciucurile si ornamentele din materiale plastice sunt tratate la randul lor cu o solutie de revitalizare (dressing), avand atat un rol estetic, cat si de protectie impotriva oxidarilor provocate de razele UV si temperaturile ridicate din timpul verii, sau actiunii corozive a sarii, cenusii si a altor produse de dezghetare ce se arunca de obicei pe carosabil in anotimpul rece.
Cele mai multe autovehicule (autoturisme, utilitare, camioane) sunt dotate azi cu faruri asamblate ce folosesc becuri de cuart-halogen conectate in spate la un reflector mare de plastic. Suprafaţa exterioară a acestor faruri asamblate este din plastic policarbonat turnat.
Plasticul este mult mai usor decat sticla si mult mai rezistent la pietris şi crăpături. Cu toate acestea, după câţiva ani de expunere la lumina soarelui şi substanţe chimice din atmosfera, policarbonatul are tendinta de a se matui (pierderea claritatii). Lentilele neglijate pot dezvolta o reţea de fisuri fine, care trebuiesc fixate.
Suprafata zgariata si opaca a farurilor pune in pericol siguranta acestea pierzandu-si proprietatile de dispersie a luminii si orbind conducatorii ce vin din sens opus si avand, in egala masura, o intensitate a luminii scazuta.
Nebulozitatea incepe de la exteriorul suprafetei farurilor si se extinde spre interior. Acest prejudiciu se poate observa dupa cativa ani de cand a fost cumparata masina noua. Aceste defecte sunt foarte comune si pot fi remediate.
Prin apelarea la serviciul de detailing auto pentru faruri, suprafata exterioara a acestora va fi restaurata, iar proprietatiler optice ale farurilor plastice de dispersie a luminii se vor situa in parametrii optimi.